Devler ülkesinin minyatür harikaları

deniz_emek
Tasarımcı Deniz Emek, kendi elinden çıkan eserleriyle…

TEMPO (Şubat 2014) – Kadıköy’deki ‘YummyKupe’ atölyesinde, tüm gün polimer kilden Kurabiye Canavarları, Edi-Büdü’ler, Küçük Prens’ler, Tardis’ler ve çeşit çeşit abur cubur pişiyor. Her biri kolye, küpe, yüzük ve anahtarlığa dönüşen sevimli minyatürleri, ‘YummyKupe’nin yaratıcısı Deniz Emek’ten dinledik. 

  • Felsefe ve gazetecilik okudum. Sektöre ucundan kıyısından girdim, fakat akşam işten eve dönüp polimer kile saldırdığımı fark edince, “Hangi işi yaparsan yap, tutkuyla yap” öğüdünü dinledim. 
  • Elimi hamura bulayalı altı yıl oldu. Üniversite yıllarımda, polimer kilden minyatürler yapıp harçlığımı çıkarıyordum. Bu sürede, minyatür yemek sanatını elimden geldiğince tanıttım. 

    kitaplar

  • 28 yaşındayım ve hayatımı minyatür yemek sanatıyla kazanıyorum. Atölyemde saatlerce çalışıp minik yiyecek modelleri, birebir/karikatürize heykeller yapıyorum. Zaman zaman atölye çalışmaları da düzenliyorum. 
  • Kişiye özel heykellerin yapımı iki günümü alırken, minyatür kurabiyeleri 15 dakikada hazırlayabiliyorum. 

    sbcuks

  • En çok, Kurabiye Canavarı, Edi-Büdü, kremalı kahveler, çocukluğumuzun abur cuburları, yani tanınan motifler talep görüyor. 
  • Polimer kil, en basit anlatımıyla, fırınlanabilen model hamuru. Fabrikasyon sürecinde renklendirilir, sizin renklendirmenize gerek kalmaz. Bu yüzden kullanımı rahat.tardis
  • Takı fiyatları 15-35 TL arasında değişiyor. Kişiye özel heykeller ise 200 TL.
    Ürünler, www.yummykupe.com ve ‘Köstebek’ gibi anlaşmalı mağazalarda bulunabilir. Pek yakında Kadıköy’de YummyKupe mağazası da açılacak.deniz_emek1
Şununla etiketlendi: