AKP diliyle AKP muhalefeti

tempo antoloji
Tempo’nun Gezi Antolojisi ekinden…

TEMPO (Temmuz 2013) – Gezi eylemleri sırasında Twitter’da yeni bir fenomen doğdu: AKP Global. “Her paralelde hizmet, her meridyende icraat” sloganını kullanan hesap, AKP dilini başarılı biçimde gerçeküstü şehircilik projelerine uyarlıyor. Tempo’nun özel Gezi sayısının eki Gezi Antolojisi için temasa geçtiğimiz AKP Global (twitter.com/akpglobal) hesabını yönetenler ile kısa bir mail röportajı gerçekleştirdik.

Antoloji’de AKP Global röportajına hazırladıkları afişlerle birlikte kısaca yer verebilmiştik. Tamamı aşağıda…

akp
Bu afiş, dünyanın sınırlarını aşmış, fantastik Orta Dünya’yı AKP ile buluşturmuş.


“AKP TABANININ İÇİNDEN GELİYORUZ”

AKP Global, Gezi eylemleri sırasında popüler oldu. Hesabı o dönemde mi açmıştınız?
Hesabı, Gezi’den bir-iki gün önce, tamamen süreçten habersiz şekilde açtık.

Paylaştığınız çalışmaların profesyonel ellerden çıktığı belli oluyor. Mesleğinizi ve yaşınızı öğrenebilir miyim?
Üç kişiyiz. Farklı ajanslarda çalışan reklamcılarız. Yaş ortalamamız 29. (Meslekleri nedeniyle, isimlerini açıklamak istemiyorlar.)

Hesabı açma fikri nasıl ortaya çıktı?
Aslında ailelerimiz, doğduğumuz şehirler itibariyle AKP tabanının içinden geliyoruz. Ancak muhalifiz ve son yıllarda artan hoyrat şehircilik anlayışına isyan ettik. “Bunu formatlayalım” dedik. Çünkü talebi gördük.

İlgi çok olunca tereddüt ettiniz mi?
‘Küresel komplo’ iddiaları yüzünden sürecin parçası sanılma endişesi yaşadık. Tek amacımız eğlenceydi, hâlâ da öyle… Ve bir gün beyaz Türklerin de parodisini yapabiliriz. Nişantaşı Belediyesi’nin açıldığı o büyük günü bekliyoruz.

akp_global_venedik
AKP söyleminin vücut bulduğu bir diğer afiş, Venedik kanalları için…

“FİKİRLER; ÜÇ-BEŞ SANİYEDE ÇIKIYOR”

Espriler nasıl ortaya çıkıyor?
Sahamız evrensel, malzememiz bol. Bazen fantastik öğeler de oluyor. Zaten AKP dilinin yabancısı değiliz. Sağcılığın kodları bu topraklarda değişmiyor. Fikirler; bisküvi, makarna reklamlarının arasında üç-beş saniyede kolayca çıkıyor. Asıl yük tasarımcımızda. O çok uğraşıyor.

Twitter’da ironinin algılanmaması gibi bir sıkıntı var malum… Ama siz ironiyi sonuna kadar kullanıyorsunuz. Sizi ‘gerçek hesap’ zanneden oluyor mu?
Yüzde 99 doğru algılandık. Herkes şifreyi anında çözdü. Ama bizi gerçek sanan yüzde 1 var ki; evlere şenlik. En büyük motivasyonumuz onlar.

Tepkiler nasıl?
Tepkiler, küfürler… Çok komik. İşin ilginci; bu tepkiler AKP tabanına “cahil” diyen kesimden geliyor.

AKP Global’in hazırladığı afişlerin tamamını görmek için: twitter.com/akpglobal

Reklamlar
Şununla etiketlendi: